Skip to content

Drafting a New Story: Women's Rights in the Middle East

Submissions Welcome! Please submit your original pieces of non-fiction, fiction, poetry, art, or political analysis.

Nine Saudi sisters have sued their father and brother citing years of abuse and systematic deprivation of their basic human rights as cause for their legal action. They also said that their father routinely abused their mother as well: as children, they often witnessed their mother with a bloody nose following a violent encounter. The sisters are seeking to protect their property and dignity with this lawsuit in addition to seeking compensation for deprivation of property, withholding of education, and other abuses.

Original article from Darabeen Newspaper: July 6, 2010

سعوديات يلجأن للقضاء لنزع ولاية والدهن شرع

إضطرت تسع فتيات سعوديات إلى اللجوء للقضاء لرفع دعوى قضائية ضد والدهن وشقيقهن الوحيد اللذين عضلوهن وحرموهن من أبسط حقوقهن في الحياة نتيجة تعرضهن لعنف أسري من قبل والدهن وبشكل مستمر.

وقالت صحيفة “اليوم” السعودية الصادرة اليوم الثلاثاء ان الفتيات طالبن بالحجر على الأب شرعا حفظا لحقوقهن المادية والمعنوية وتعويضهن عما لحق بهن من ضرر، حسبما جاء في دعواهن التي تلقتها محكمة القطيف أمس.

ونقلت الصحيفة عن الفتاة الكبرى (30 عاما) قولها أن اعتداءات والدها ووالدتها عليها بالضرب منذ أن كانت صغيرة قد تسبب لها مرات عديدة في حدوث نزيف دموي في أنفها، مشيرة إلى أن والدها نقل بعض أملاكه إلى الابن، في محاولة منه لحرمانهن من حقوقهن، بل وقام بتحمل تكاليف تعليمه في الخارج، في حين رفض السماح لأي منهن بذلك، بل وقف حجر عثرة في طريق ابتعاث إحداهن أو إكمال دراستهن داخل المملكة.

كما تحفظت الفتيات على بعض ما تعرضن له من العنف والأذى لمصلحة دعواهن على حد قولهن وحرصا على سلامة الشهود من أي أذى قد يتعرضون له من قبل والدهن

Add to DeliciousAdd to DiggAdd to FaceBookAdd to Google BookmarkAdd to RedditAdd to StumbleUponAdd to TechnoratiAdd to Twitter

%d bloggers like this: